Activerende werkvormen in de Lessen Chemie

23-24-Ch1

Activerende werkvormen zijn een voorbeeld van didactische werkvormen die het begeleid zelfstandig leren bij de leerling concreet vorm geven. Ze dagen de leerling uit om actief aan het werk te gaan.

In deze nascholing wordt aandacht besteed aan het invoeren van activerende werkvormen in de lessen chemie zowel voor de 2e als voor de 3e graad. Verschillende categorieën komen aan bod waaronder ijsbrekers, spel- en discussievormen, werkopdrachten en docentgecentreerde werkvormen. Alle werkvormen (een 80-tal) worden geïllustreerd met een voorbeeld gelinkt aan een chemische inhoud. Verschillende werkvormen zullen tijdens de nascholing kunnen worden uitgetest.

Leerkrachten chemie in de tweede en derde graad van het ASO en TSO.

Datum & tijdstip

Woensdag 24 januari 2024 van 13u45 tot 17u.

UGent, Campus Sterre, Krijgslaan 281, 9000 Gent, S12, Leslokaal 0.1.

Lesgever

• Ilse Mariën

Aanwezigheidsattest

Bij aanvang van de nascholing teken je af op de aanwezigheidslijst. Na afloop van de bijscholing ontvangt u het aanwezigheidsattest via e-mail.

Inschrijven

Inschrijven doe je door de les onderaan aan je winkelmandje toe te voegen en vervolgens af te rekenen.

Is dit jouw eerste inschrijving voor een beta-academy opleiding? Dan zal je eerst een account moeten aanmaken waarna je een bevestiging ontvangt om je account voor het academieplatform te activeren. Je dient niet op de activeringslink in jouw email te klikken maar kan vervolgens gewoon teruggaan naar je winkelmandje om jouw registratie voor de opleiding te voltooien. Indien je geen bevestigingsmail ontvangt van je bestelling, contacteer dan onze Academie voor Levenslang Leren ipvw.ices@ugent.be.

Ben je momenteel op de website van Nova-academy? Om door te gaan met de registratie, klik op de knop "Meer informatie" aan de linkerkant.

Academie voor Levenslang Leren (IPVW)

Faculteit Wetenschappen

ipvw.ices@ugent.be

Activerende werkvormen in de Lessen Chemie

Laatste plaatsen

Lesmateriaal: Activerende werkvormen in de Lessen Chemie

Online beschikbaar

Lesmateriaal beschikbaar indien je de nascholing niet kan bijwonen.

Inschrijven

€ 40,00
Eventuele kortingsprijs afh. van uw profiel (zie winkelmandje)