Chemie in de klas: Demonstratieproeven chemie in de 2e en 3e graad

23-24-Ch2

Om de veeleer abstracte inhoud van het vak chemie te concretiseren, zijn experimenten ideaal. Bovendien zijn ze uiterst geschikt om de betrokkenheid van de leerlingen te vergroten en het verband te leggen tussen de leerstof en toepassingen van chemie in het dagelijkse leven.
Voor veel leerkrachten is het niet altijd duidelijk of bekend welke proeven geschikt zijn om een les te ondersteunen.

In deze bijscholing wordt een reeks demonstratie-experimenten aangeboden, gericht op de 2e en 3e graad secundair onderwijs, die in het verleden hun waarde in de chemieles hebben bewezen (vb. werken met sensoren voor pH-metingen, geleidbaarheid, ...). Na een korte inleiding voeren de deelnemers zelf enkele geselecteerde experimenten uit.

Leerkrachten in de 2e en 3e graad die het vak chemie geven.

Datum & tijdstip

Woensdag 7 februari 2024 van 13u45 tot 17u, S12, Practicumzaal 2.1.

UGent, Campus Sterre, Krijgslaan 281, 9000 Gent. Gebouw S12, practicumzaal 2e verdieping.

Lesgevers

• Hans Vanhoe
  • Ilse Mariën

Lesmateriaal

De nascholing wordt ondersteund door een uitgebreide syllabus.

Zelf mee te brengen

Labojas en indien mogelijk ook een veiligheidsbril.

Maximum aantal deelnemers

Aanwezigheidsattest

Bij aanvang van de nascholing teken je af op de aanwezigheidslijst. Na afloop van de bijscholing ontvangt u het aanwezigheidsattest via e-mail.

Inschrijven

Inschrijven doe je door de les onderaan aan je winkelmandje toe te voegen en vervolgens af te rekenen.

Is dit jouw eerste inschrijving voor een beta-academy opleiding? Dan zal je eerst een account moeten aanmaken waarna je een bevestiging ontvangt om je account voor het academieplatform te activeren. Je dient niet op de activeringslink in jouw email te klikken maar kan vervolgens gewoon teruggaan naar je winkelmandje om jouw registratie voor de opleiding te voltooien. Indien je geen bevestigingsmail ontvangt van je bestelling, contacteer dan onze Academie voor Levenslang Leren ipvw.ices@ugent.be.

Ben je momenteel op de website van Nova-academy? Om door te gaan met de registratie, klik op de knop "Meer informatie" aan de linkerkant.

Academie voor Levenslang Leren (IPVW)

Faculteit Wetenschappen

ipvw.ices@ugent.be

Demonstratieproeven chemie in de 2e en 3e graad

Volzet (wachtlijst)

Lesmateriaal: Demonstratieproeven chemie in de 2e en 3e graad

Online beschikbaar

Lesmateriaal beschikbaar indien je de nascholing niet kan bijwonen.

Inschrijven

€ 40,00
Eventuele kortingsprijs afh. van uw profiel (zie winkelmandje)