Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor Ingenieurs

EYONDE

Deze opleiding wordt gezamenlijk georganiseerd door de Universiteit Gent, Universiteit Hasselt, en KU Leuven.

Werkervaring en sociale & professionele competenties zijn voor ingenieurs belangrijker dan ooit. Met het interuniversitaire postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs versterk jij je profiel én carrièrekansen.

De volgende eindtermen worden beoogd:

1. Ondernemen: kritisch reflecteren over de ideeën bij alle geledingen die betrokken zijn bij de uitvoering van het project, visie en strategie ontwikkelen voor een bedrijf, project­management, verantwoordelijkheid opnemen voor het behalen van de doelstellingen, marktwaarde bepalen, kosten- batenanalyse, businessplan, opvolgtraject kunnen uittekenen.
  2. Ontwerpen en ontwikkelen en implementeren op een innovatieve, realistische, multidisciplinaire, creatieve, integreerbare, maatschappelijk verantwoorde, systematische, kwaliteitsgerichte, veilige en kritische manier.
  3. Levenslang leren: zelfstandig relevante kennis verwerven, zelfreflectie, flexibiliteit, efficiëntie, maatschappelijk bewustzijn.
  4. Communiceren en samenwerken: sociale vaardigheden toepassen, overtuigend, doelgericht en efficiënt communiceren over het project afgestemd op de stakeholders, onderhandelen en multidisciplinair samenwerken in een bedrijfscontext, gesprekstechnieken, managementvaardigheden.

De opleiding bestaat naast je innovatiestage (40 sp.) ook uit een individueel vakkenpakket van minstens 20 studiepunten. Je stelt je eigen programma samen in functie van de competenties die je verder wilt ontwikkelen. Je kunt daarbij uit vakken van alle deelnemende universiteiten kiezen.

Bekijk hier het programma van deze postgraduaatsopleiding.

Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor Ingenieurs

De prijs voor deze opleiding bedraagt €961,90.

Toelatingsvoorwaarden:

Afhankelijk van je vooropleiding kun je rechtstreeks instromen of zijn er bijkomende voorwaarden.

Inschrijven:

Stel je kandidaat via het online formulier op de website www.innoverendondernemen.be. Alle kandidaatstellingen worden beoordeeld door een interuniversitaire commissie. Daarbij wordt voornamelijk gekeken naar: kennis van het postgraduaat, persoonlijke motivaties voor deelname, persoonlijke leerdoelstellingen en interesses.

Als je aanvraag wordt goedgekeurd én je voldoet aan de toelatingsvoorwaarden én je bent gematcht met een stagebedrijf, kan je inschrijven naar keuze aan één van de deelnemende universiteiten. Je kan vakken kiezen uit alle deelnemende partneruniversiteiten.