Diverse didactische perspectieven op grafen

22-23-W1
Nederlands

Met een stukje grafentheorie in de nieuwe eindtermen 2de graad doorstroomfinaliteit is er nood aan een degelijke scholing, zowel op inhoudelijk als op didactisch vlak. Met deze nascholing willen we op beide doelstellingen mikken.

 

Naast aandacht voor het inhoudelijke aspect, bekijken we verschillende didactische werkvormen om de onderwijsdoelen omtrent grafen te behalen. Door grafen vanuit verschillende didactische perspectieven te benaderen komen ook algemene onderwijsdoelen omtrent redeneren, abstraheren, (de)mathematiseren en modelleren aan bod.

Doelgroep

Leerkrachten wiskunde in de 2e graad.

Vereiste voorkennis

Geen

Datum & tijdstip

woensdag 14 december 2023, 14u30-17u15

Lesgevers

Lins Denaux, Tania Van Damme, Hendrik Van Maldeghem

Lesmateriaal

Syllabus met uitgewerkt en meteen bruikbaar materiaal voor in de klas.

Zelf meebrengen

Laptop, schrijfmateriaal en kladblok

Aanwezigheidsattest

Bij aanvang van de nascholing teken je af op de aanwezigheidslijst. Na afloop van de bijscholing ontvangt u het aanwezigheidsattest via e-mail.

Maximum aantal deelnemers

50

Prijs

50 EUR

Inschrijven

Inschrijven kan via het pdf-formulier op onze website.

Schrijf je hier in voor lessen uit deze cursus

Diverse didactische perspectieven op grafen

Inschrijven

Prijs
€ 50,00
Eventuele kortingsprijs afh. van uw profiel (zie winkelmandje)