Diverse didactische perspectieven op grafen
Beschrijving
Met een stukje grafentheorie in de nieuwe eindtermen 2de graad doorstroomfinaliteit is er nood aan een degelijke scholing, zowel op inhoudelijk als op didactisch vlak. Met deze nascholing willen we op beide doelstellingen mikken.
Programma
Naast aandacht voor het inhoudelijke aspect, bekijken we verschillende didactische werkvormen om de onderwijsdoelen omtrent grafen te behalen. Door grafen vanuit verschillende didactische perspectieven te benaderen komen ook algemene onderwijsdoelen omtrent redeneren, abstraheren, (de)mathematiseren en modelleren aan bod.
Opmerkingen
Doelgroep
Leerkrachten wiskunde in de 2e graad.
Vereiste voorkennis
Geen
Datum & tijdstip
woensdag 14 december 2023, 14u30-17u15
Lesgevers
Lins Denaux, Tania Van Damme, Hendrik Van Maldeghem
Lesmateriaal
Syllabus met uitgewerkt en meteen bruikbaar materiaal voor in de klas.
Zelf meebrengen
Laptop, schrijfmateriaal en kladblok
Aanwezigheidsattest
Bij aanvang van de nascholing teken je af op de aanwezigheidslijst. Na afloop van de bijscholing ontvangt u het aanwezigheidsattest via e-mail.
Maximum aantal deelnemers
50
Prijs
50 EUR
Inschrijven
Inschrijven kan via het pdf-formulier op onze website.